OTLU PEYNİRLİ KEK

29 Ocak 2010 Cuma



Yeniden merhaba ;

Son 1 haftadır soğukalgınlığı,grip,sinüzit karışımı bişey yaşıyorum.Hala daha iyileşemedim ama yayınlamak istediğim bir tarifi perşembe günü denedim ve ancak yazabiliyorum.Gerçekten lezzetli bir kek ,çocuklarına peynir yediremeyen annelere de tavsiye ederim.Oğlum daha sıcakken 2 dilimini bitiriverdi : )
Efe nin doğum günü menüsünde yeralan bu otlu peynirli keki sevgili yengem yapıp getirmişti.Lezzetini çok beğendiğimiz için sonradan tarifini aldım ve ancak yayınlayabiliyorum.Yapıcak olanlara da şimdiden afiyet olsun!

Malzemeler ;

3 adet yumurta

1/2 su bardağı sıvı yağ

1 su bardağı yoğurt

150 gr beyaz peynir

Yarım demet dereotu

Yarım demet maydanoz

1 paket kabartma tozu

Aldığı kadar un ( Ben 2 bardak unu eleyerek kullandım)

Not :Orjinal tarifte 1 avuç kadar çörek otu da yeralmakta ancak ben kullanmadım.

Hazırlanışı;

Önce sıvı malzemeler çırpılarak karıştırılır (yumurta,yağ,yoğurt)

Ayrı bir kapta peynir iyice ezilerek kıyılmış dereotu ve maydanoz katılır.

Un ve kabartma tozu birlikte elenir.Sonra sıvı malzemler ve peynirli karışım eklenerek yavaşça karıştırılr.

Homojen bir karışım elde edilerek kalıba aktarılır

Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında yaklaşık 40 dk. pişirilir.

0 yorum:

Yorum Gönder

MERBO' NUN MUTFAĞI Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino