İLK ŞEKER HAMURLU KURABİYEM

4 Ocak 2010 Pazartesi

İlerki yazılarımda da göreceğiniz gibi şeker hamuruyla süslenen pasta ve kurabiyeler çok ilgimi çekiyor.Çeşitli denemelerimi sizlerle de paylaşacağım.İlk denemem oğlumun çok sevdiği araba figürüyle oldu.Şimdilik Eminönünden hazır aldığım şeker hamurlarını kullanıyorum.Henüz kendim yapmaya cesaret edemedim.İnternette birçok tarif var.Eğer süslemelerde muvaffak olursam : ) onu da deneyeceğim.İşe ilk başta kurabiye hamurumu hazırlamakla başladım.Daha önce birkaç kez yapmış olduğum cevizli-vanilyalı kurabiyelerimin tarifini kullanmak istedim ;hata payını aza indirmek için ...Ancak bunda cevizli bölümüçıkarttım.Bu tarifimide ilerde paylaşacağım.

Şimdi gelelim cevizsiz vanilyalı kurabiye tarifine :


1 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vaniya
200 gr tereyağ
Aldığı kadar un

Yapılışı;

Pudra şekeri ,yumurta ve oda sıcaklığındaki tereyağ karıştırılır.
Üzerine elenmiş un ,vanilya ve kabartma tozu eklenerek kulak memesi kıvamında bir hamur elde edilir.
Streçt filme sarılıp yarım saat kadar buzdolabında bekletilir.
Unlanmış tezgahta merdaneyle 1-2 cm kalınlığında açılarak kalıplarla şekiller elde edilir.
Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine spatula yardımıyla konularak önceden ısıtımış 170 dereceli fırındaüstü pembeleşinceye kadar pişirilir.
Piştikten sonra tel ızgarada soğumaya bırakılır.

NOT:
Yapılan hatalar ve çözümleri :
-Bu tarife göre yaptığım kurabiyeler oldukça lezzetli oldu.Ancak ilk acemilikle bazı kurabiyeleri tepsiden tel ızgaraya alırken kırdım.Tabi onlar soğuyunca süslenmeden benim ve kız kardeşimin midesine iniverdi.Oğlum Efe de payını aldı tabi...

-Kurabiyelerim biraz fazla kabardığı için şeker hamurla kestiğim araba figürü kurabiyemden daha küçük oldu.Ancak ona da bir çözüm buldum.Şeker hamurunu balla kurabiyenin üzerine yapıştırdıktan sonra ,hemen merdaneyle üzerinden hafifçe geçtim.Böylece tüm yüzey kaplanmış oldu.

0 yorum:

Yorum Gönder

MERBO' NUN MUTFAĞI Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino