YENİ GÜZELDİR! Hoşgeldin 2010

9 Ocak 2010 Cumartesi

;

Siz de geçen seneyi unutmak isteyenlerden misiniz?Allaha şükür çok büyük sağlık sorunumuz olmadı ; sevdiklerim yanımdaydı.Ancak nedense biran önce bitsin istedim geçen yılı...Bir tür basiretsizlik vardı sanki o yılda.

Neyseki yeni güzeldir sloganıyla ve iyi dileklerle 2010 yılını karşıladık evimizde...Yılbaşı gecesinden birgün önce acayip enerjiktim.Oğlumun uyumasını bekleyip gece yarısından sonra Kurabiye,Pasta ve Truff hazırladım.O da yetmedi bir Derya Baykal ilhamı beni sardı gecenin 2 sinde havlu kağıdı rulosundan peçete halkası yaptım.Konsepte uygun peçete halkası olmadan sofram eksik kalırdı valla : )) Evde harıl harıl kırmızı kurdela ararken çok güzel yeşil saten bir kurdela buldum.Havlu kağıdı rulosunu halkalara bölüp kurdelayla yapıştırdım.Kardeşime de mesaj atıp akşama gelirken yılbaşı çiçeği(sanırım kokina deniyor) almasını tembihledim.Kızcağız sabaha karşı mesajı
görünce iyice delirdiğimi düşündü herhalde!



Sonuç güzel oldu.Çiçekleri de slikon tabancasıyla yapıştırdım.Kullanışlı mı derseniz orası biraz şüpheli ...Çünkü bu çiçeklerin dikenleri çok fena batıyor,görüntü olarak güzel ama bir daha kullanıp kullanmama konusunda kararsızım.Ancak bu ''peçete halkanı kendin yap ''olayını devam ettirmeyi düşünüyorum.

Menümüz klasik bir menüydü


Yoğurtlu Havuç Salatası
Kereviz Salatası
Hazır Mezeler
Güveçte Kaşarlı Mantar
Fırında Tavuk ve patates
Bulgur Pilavı
Cevizli Truff
Yılbaşı Pastası


CEVİZLİ TRUFF



Nette bir çok truff tarifi var .Benimki de onlara benziyor.
Malzemeler:

1 adet kutu krema (200 ml)
1 adet bitter çikolata (80 gr nestle black)
1 adet kakaolu dankek ( hani paketi cafcaflı olandan )
Arzu ettiğiniz miktarda ceviz

Hazırlanışı :
- Kremayı bir kapta kaynama noktasına gelinceye kadar ısıtıyoruz.
- İyice ısınınc çikolatayı kırıp içinde eritiyoruz.
- Keki iyice parçalayım kremalı karışımı ilave edip kaşıkla karıştırıyoruz.
- Enson bıçakla küçük küçük kestiğimiz cevizleri ilave edip buzdolabında 1 gece dinlendiriyoruz.
- Elimizde yuvarlayıp top haine getirdiğimiz trufları kakao,hindistan cevizi,badem ,toz fıstık v.s bulayıp servise hazır hale getiryoruz.

Not: Eğer benim gibi üşenmezseniz 1 paket sütlü çikolatayı benmari usulü eritip hazırladığınız trufları önce çikolataya sonr buzdolabında biraz bekletip sonra saydığum diğer malzemeler bulayıp servis yapabilirsiniz.

YILBAŞI PASTASI




Aslında burada bir tarif vermeyeceğim sadece deneyimimi paylaşacağım.Oğlumun doğum günü için aldığım şeker hamurlarından artan kısımlarla bir pasta yapmak istedim.Bu sefer hazır pasta tabanı kullandım.Ancak pek memnun kalmadım.Belki kekki fazla ıslattığım için belkide gerçekten şeker hamuru ile hazır pasta tabanı uyuşmadığı için pastadan sızıntılar oldu.Yine içine dr oetker pastacı kreması kullandım.Aam bu sefer vanilyalısını ...Deepfrezede dondurduğum yazdan kalma böğürtlenle güzel gideceğini düşündüm.Üstüne de Kakaolu creamole kullandım.Pastanın dizaynı tamamen bana ait.Eldeki imkanlarla (kalan şeker hamuru renklerinden bahsediyorum) böyle rengarenk bir yılbaşı pastası oluştu.

Yılbaşı akşamımızdan notlar ve resimlerden bazılarını paylaşmak istedim.Umarım herkese hayırlı bir yıl olur.

Sevgiler

1 yorum:

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Merve;
Al benden de o kadar !
Gözünün içine baktım artık gitsin diye 2009 un:)

Blogunu çok beğendim canım, yılbaşı sofrana ise bayıldım.
İzlemeye aldım seni, sık yorum yazamasamda takipçinim bundan sonra :)
Sevgilerimle.

Yorum Gönder

MERBO' NUN MUTFAĞI Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino