GAZOZLU KEK

31 Temmuz 2010 Cumartesi



Merhaba ;

Yaklaşık bir haftadır annemlerin yazlığında Efe Bey'imizin tuvalet eğitimini gerçekleştirmeye çalışıyoruz.Umarım yaz sonuna kadar başarılı oluruz.Ayrıntılar herhalde başka bir blog konusu olacak kadar geniş : ) o yüzden hiç değinmiyorum!

Buraya gelmişken yeni tariflerde denemek istiyorum.Bunlardan ilki annemin arşivinden aşırdığım Lezzet dergisinin Şımartan Tatlar adı altında yayımlanan bir kitabından ...Tarifi denemeden önce bu kadar az malzemeyle nasıl bir kek ortaya çıkacağı konusunda tereddütlerim vardı.Ancak kekimiz gayet güzel kabardı yumuşacık oldu.Sade kek olarak veya pandispanya olarak da kullanılabilinir.Ama ben annemin yeni yapmış olduğu mis gibi kayısı reçelini üzerine döküp yemeği tercih ettim: )(laf aramızda dümdüz bir kek benim gibi bir tatlı canavarını kesmedi.)Çikolatalı sosla da güzel bir lezzet yaratılacağını düşünüyorum.



Malzemeler ;

-3 yumurta
-2 su bardağı toz şeker
-1 şişe sade gazoz
-3 su bardağı un

Not: Malzemeleri hep aynı su bardağı ile ölçtüm.Küçük şişe gazoz bulamadığım için aynı bardakla 1,5 bardak sade gazoz kullandım.

Hazırlanışı ;

-Yumurtalarla şekeri mikserle köpük kıvamına gelnceye kadar çırpın.

-Gazozu ilave edip tekrar çırpın.Unu ilave ederek pürüzsüz bir karışım haline getirin.

-Hazırladığınız karışımı yağlanmış kalıbınıza döküp önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üstü kızarıp ,kürdan soktuğunuzda temiz çıkıncaya kadar pişirin.

Not: Buradaki mini fırında tam 45 dakikada hazır oldu.

Deneyenlere afiyet olsun : )

0 yorum:

Yorum Gönder

MERBO' NUN MUTFAĞI Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino