DÖNÜŞ ... ALAÇATI VE ÇEŞME NOTLARI 1

29 Haziran 2010 Salı

Merhaba,
Yaklaşık 4,5 aydır yazı eklmemenin verdiği tereddütle başlıyorum ,yeniden...Çok sevdiğim bir arkadaşımın ''neden seni mutlu eden bir şeye devam etmiyorsun '' sorusu birkaç haftadır kafamı kurcalarken; aslında bu paylaşımın en çok kendim için olduğunu hatırlıyıverdim.Evet bu blogla uğraşmak ,yeri geldiğinde diğer arkadaşlar yorum yazmak ve almak bir meşgaleden çok beni mutlu eden bir şeydi.Özellikle yoğun iş hayatından sonra sadece ev ve afacanla ilgilenmenin dışında kendimi ifade edebileceğim bir yer bulmak ....Bu nedenle yemek tarifleri ve sunumlar bahane de olsa ufak bir kitleyi oluşturan izleyicilerim ve kendim için artık daha sık buralardayım : )

Biliyorum uzun bir giriş oldu ama bunu ,uzun bir ayrılığın gevezeliği sayın olur mu?Hem çok güzel görüntülerle sizlerleyim...Bu yaz tatilimizi çocuklu ve çocuksuz 5 adet aileyle birlikte tam bir curcuna havasında Çeşme Alaçatı da geçirtik.Alaçatı, son birkaç senedir ismi daha çok duyulsa da benim öncelerde de gitmek istediğim bir yerdi ve inanın 1 hafta yetmedi.!
Bilindik tatil aktiviteleri (yüzmek ,güneşlenmek )ve çocuklardan bulduğumuz fırsatlarda çekebildiğimiz fotolarla devam etmek istiyorum.

Alaçatı ,denince ilk akla gelen şey tabiki rüzgar sörfü ...Yılın büyük bir zamanın hiç durmayan rüzgarlar sayesinde bu spora meraklı kişiler için bir cennet ...Eğer benim gibi sadece kumsal olsun temiz berrak birde deniz bana yeter diyorsanız; Yakın çevrede plajlar (dalyan,aya yorgi vs.) ve Ilıca da size uygun yarler de var.Gerçi bizim kaldığmız otelin bulunduğu yer, denizi en sakin olduğu bölgede olduğu için biz pek ihtiyaç hissetmedik.


Alaçatının taştan evleri de pek meşhur.Zaten ben en çok sıra sıra dizilmiş cafe ve restaurantların
bulunduğu çarşısını sevdim.Hepsinin renkleri, dizaynları o kadar hoştu ki insan gezerken hangibirine bakacağını şaşırıyor.


Dikkatinizi çekecek bir diğer şey ise damla sakızı ! Neredeyse herşeyin içinde bulabilirsiniz, kahve ,lokum ,dondurma ve tatlılar hatta bir kafenin içki listesinde sakızlı votka bile gördüm : )
Çarşının ana girişinden girip meşhur veli usta dondurmacısını geçtikten sonra sola dönüp biraz ilerlerseniz sağda kafelerin arasına gizlenmiş benim çocukluğumda kaldığını düşündüğüm o eski pastanelerden birine rastlayabilirsiniz.Hemen kapısında buz gibi ev limonatası vitrininde çeşitli tatlı tuzlu kurabiyelerle dolu 20 senelik bir yer burası...Kumrucu Kale (beyaz fırın )..


Damla sakızlı ve lorlu tatlı kurabiyelerinden tattım ve İST a da götürmeden edemedim.



Anlatacaklarım ve resimlerim daha bitmedi.Yarın Miniş imiz mezun oluyor ,diploma töreninde olacağım ama Alaçatı ve Çeşme Notları 2 hemen ertesinde yayında olacak: )

Şimdilik iyilik ve sağlıkla kalın...

0 yorum:

Yorum Gönder

MERBO' NUN MUTFAĞI Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino